Historisk regnskab
ET HISTORISK REGNSKAB I CORONAENS SKYGGE
Vi har netop offentliggjort vores regnskab for 2021, hvor der på trods af 5 måneders nedlukning, er tale om et historisk godt resultat for os.
”Vi blev på grund af coronaen tvunget til at finde nye salgskanaler og måder at sælge vores øl på. Vi satte derfor ekstra kræfter ind på at sælge øl via vores webshop, hvor vi solgte vores øl som en del af en oplevelsespakke, så kunden ikke alene fik en pakke med øl, men samtidig fik en total oplevelse, hvor virtuelle ølsmagninger, ”øl-yoga” eller koncerter med mere blev endel af produktet” udtaler Adm. Direktør Martin Thomsen.
Regnskabet viser dog stadig et underskud, da resultatet endte på -535.988 kr. i modsætning til et resultat for 2020 på 4,9 millioner i underskud.
GENNEMGRIBENDE TURN AROUND
Vi er ved at gennemgå en strømlining af vores aktiviteter og drift, hvor i særdeleshed et større fokus på bæredygtighed skal være med til at positionere os på markedet.
Vi har de sidste 2 år arbejdet fokuseret på en turn around af virksomheden, der skulle sikrerentabel drift og mulighed for vækst, hvilket vi nu begynder af høste frugterne af.”
”Ud over en gennemgribende driftsoptimering, og en fokuseret online markedsførings- og brandingstrategi, har vi arbejdet målrettet med bæredygtighed, som altid har været et afgørende DNA for bryggeriet,” siger Martin Thomsen.
Vi er jo allerede godt i gang med 2022, hvor vi har oplevet øget salg på vores hovedmarked, der er salg til barer og restauranter, samtidig med at de stigende råvare- og energipriser har betydet en nedgang i efterspørgslen i supermarkeder, men alt i alt er vi optimistiske i forhold til resten af året.
Årets resultat er blevet beskrevet af henholdsvis Fødevarewatch og Børsen.