BÆREDYGTIGHEDSRAPPORT 2022

Vi har udgivet vores Sustainability report, hvor I blandt andet kan læse vores Co2 aftryk pr. liter øl, vores tanker om social ansvar og vores tanker fremadrettet.

Bemærk at rapporten er på engelsk - God fornøjelse.


VORES MISSION

Vi startede ud med en mission om at udfordre opfattelsen af, hvad der gør en god øl i Danmark. Denne mission er blevet udvidet gennem årene for at gøre det gennem økologiske ingredienser og et bevidst brand. I 2022 tilføjede vi et afsnit til vores formålserklæring, der bemærker, at vi har et formål om at have en væsentlig positiv indvirkning på samfundet og miljøet som helhed. Denne tilføjelse markerer et nyt kapitel af Nørrebro Bryghus, hvor vi udfordrer de danske øldrikkere til også at overveje øllets effekt, når de tænker på, hvad der gør en øl "god".

De følgende afsnit beskriver nogle af de emner, vi arbejder med, og som vi ser som vigtige og væsentlige for vores drift. Vi håber, du har lyst til at være med på vores vej til at nå vores mission, uanset om du er ølentusiast, en anden virksomhed eller partner, så tag endelig fat! Vi elsker øl, vi elsker planeten, og vi elsker mennesker. Velkommen til vores verden med at gøre vores øl mere socialt og miljømæssigt ansvarlige.

God fornøjelse.


SOCIALT ANSVAR

Socialt ansvar og lokal engagement er essentielt for os, og spiller en stor rolle i vores bæredygtighed politik. 

Vores ansatte er vores stærkeste aktiv, hvorfor det er essentielt for os, at de har ordentlige forhold. Derfor er alle fra tjenere til bryggeriarbejdere enten ansat på overenskomst eller på funktionærlignende kontrakter, og vi vægter medarbejdernes trivsel rigtig højt.  

Det falder os naturligt at omfavne alle minoriteter, seksualiteter og køn hvilket blandt andet kommer til udtryk i vores kommunikation, de kønsneutrale toiletter i vores bar samt vores samarbejdspartnere, som I finder længere nede på siden.

 


LOKALT ENGAGEMENT

Vi elsker Nørrebro, og alt omkring vores skønne nabolag. Vi blev født på Nørrebro i 2003, og vi er stolte af at være en del af det mangfoldige og livlige nabolag, der i 2021 i øvrigt blev kåret som Verdens mest cool bydel af Time Out Magazine.

Siden vores spæde start for næsten 20 år siden har Nørrebro været i en rivende udvikling og vi favner hele vores lokal område, og ynder at være en aktiv spiller i lokalmiljøet og udvikle os sammen med bydelen, der i høj grad er med til at definere os.

Udover selv at have til huse i hjertet af Nørrebro, involverer vi os også hos lokale aktører såsom 48 Timers Festival, Indie Records, MÄRK Ryesgade Festival og mange andre. 

GRØN OMSTILLING

mission om zero waste & 100% økologi

Ølproduktion vil altid være ressourcekrævende, og netop derfor forsøger vi at optimere vores produktion, så vores CO2 aftryk bliver så lavt som muligt. 

Det gælder alt fra vand- og energiforbrug over indkøb af råvarer til en mission om at opnå Zero Waste i vores produktion, hvilket vi i øjeblikket er ret tæt på, da vi genanvender mere end 95% af vores affaldsprodukter. 

I mere end 10 år har vores øl år været økologiske, da vi mener at det giver den allerbedste smag, og sikrer forbrugeren gennemsigtighed, når de nyder en af vores øl.  

ARBEJDSMILJØ

Vores ansatte er den vigtigste del af vores organisation, hvorfor vi ønsker at sikre et sikkert arbejdsmiljø.
Det inkluderer helbreds- og sikkerhedsforanstaltninger, men ligeså vigtigt er det at vores ansatte føler sig inkluderet og engageret i arbejdsmiljøet.

Vi stræber efter at alle medarbejdere kan dele deres holdning til et givent emne og give feedback på arbejdsprocesser. Det er essentielt for os, for at kunne udvikle og sikre et bedre arbejdsmiljø for alle. Vi er desuden stolte af vores blandede skare af medarbejder, der tæller ansatte med fødselsdato på tværs af 6 årtier.  

NØRREBRO PARTNERS

Hos Nørrebro Bryghus har vi rigtig mange gode venner, og vi er altid på udkig efter nye livsstils partnerskaber der giver mening. Vi ønsker at skabe tætte partnere, der kan være med til at definere Nørrebro som bydel, og skabe ekstra liv i hovedstaden, ligeså vel som partnere der er med til at hylde minoriteter, forskellige seksualiteter eller øvrige non-profit tiltag.

En stor del af vores livsstilspartnere er placeret på Nørrebro, men vi har også partnere udenfor 2200, da vores øl ikke kun smager godt på Nørrebro. 

Se vores partnere herunder, og udfyld endelig formularen hvis I ønsker at blive en del af familien. 


    Syntes I at jeres brand matcher med Nørrebro Bryghus, og vil I være partner med os, skal I ikke tøve med at kontakte os.

    Følg linket herunder for at læse mere om vores nuværende partnere, og selv ansøge via formularen, 

    LEVERANDØRER

    Vi er altid på udkig efter de bedste leverandører, hvor økologi og bæredygtig tankegang er en selvfølge. 

    Herunder ses vores største leverandører, og vi er stolte af at kunne kalde alle disse virksomheder for vores partnere. 

      PISNER ØL

      Det gik verden rundt, da vi sammen med Landbrug & Fødevarer besluttede at lave Pisner.

      En øl lavet på urin, eller mere præcist brugte vi urinen, til at gøde malt markerne. Fra Roskilde Festival fik vi 55.000 liter urin, som derefter blev brugt til gødning.

      Og vupti, et års tid senere var Pisner øllen klar til at blive drukket. 

      Historien gik viralt og du kan se et udpluk af artiklerne ved at klikke på dem herunder

      CBS NEWS
      BBC
      INDIA.COM



      ALL INCLUSIVE

      Alt overskud går til AIDS Fondet! 

      Med denne øl er vi klar til en dryppende hed Summer of Love, hvor der er Peace, Love og Plads til Alle.
      AIDS-Fondet og Nørrebro Bryghus lancerer op til CPH Pride 2022 i øllen All Inclusive, der skal starte samtalen om, hvordan vi gør plads til alle uafhængig af hudfarve, kropsmål, alder, seksualitet, kønsidentitet, – og hiv-status. Overskuddet går til AIDS-Fondets arbejde.

      “Målet er, at vi tænker over, hvem vi vælger til og fra – og hvorfor? Kan vi udfordre os selv og kigge en ekstra gang, inden vi “swiper væk” eller kigger den anden vej? Vælger vi nogle fra af de helt forkerte grunde? Det vil vi gerne have flere til at tænke over.”, siger Lars Christian Østergreen, direktør i AIDS-Fondet.

      Med All inclusive starter vi samtalen om at vise respekt og give andre en fair chance.

      ”Jeg er stolt over at være en del af et bryggeri, som tør tage stilling til samfundsmæssige udfordringer og som tager aktivt del i den offentlige samtale om inklusion og diversitet ”, udtaler adm. direktør Martin Thomsen.

      Samtalestarter – også på etiketten
      Inklusion, diversitet, normer og sprogbrug er vigtige samtaleemner frem mod en hverdag, hvor der er plads til alle. Etiketten er derfor også tegnet af Sebastian Soelberg – og der er gjort mange overvejelser for at være all inclusive, også i designet. ”I en tid hvor køns- og identitetsdebatten raser omkring Priden, ville jeg gerne lave en tegning, der favnede hele miljøet – både os kedelige og de mere farverige – en tegning man kan gå på opdagelse i og finde sig selv i – uanset ståsted”, udtaler Sebastian Soelberg, der har designet dåseøllen i samarbejde med Nørrebro Bryghus og AIDS-Fondet.

      Med All Inclusive siger vi JA til nye oplevelser og JA til en verden af muligheder, farver og diversitet.
      Vær det gode eksempel. Det er knæhøj karse, good vibes only og garanteret den bedste vej til en ægte Summer of Love. Skål!
       

      WASTED OPPORTUNITIES

      I samarbejde med Il Buco og La Banchina lavede vi i BRAW regi (vores rebelske sub-brand) i 2021 denne Saison, hvor der indgår daggamle croissanter og kanelsnurre fra det Københavner baserede bageri. 

      Tanken var at bekæmpe madspild på en velsmagende måde, og det syntes vi i alt ydmyghed lykkedes ret godt. 


      REFFEN

      Containerbryggeri

      I 2021 åbnede vores containerbryggeri på Reffen. Her bliver der hele sommeren brygget eksperimenterende, 100% økologiske, unikke øl, som kun bliver solgt fra containeren på Reffen.

      I containerbryggeriet på Reffen brygger og sælger vi alt lokalt fra hanerne i vores Organic Beer Bar, der er beliggende 5 meter fra bryggeriet. 

      Vi har åbent fra marts til oktober, så kig endelig forbi bryggeriet og smag en yderest lokal fadøl. 

      AGRAIN MASK PRODUKTER

      I forbindelse med ølproduktion opstår der et restprodukt ved navn mask, der traditionelt set bliver smidt ud. 

      Det er der dog ikke nogen grund til, da mask stadigvæk indeholder masser af næring. Tidligere har vi givet vores mask til en lokal landmand, der har brugt det som dyrefoder, men siden sommeren 2019 har vi arbejdet sammen med Circular Food Technology om at genanvende masken.

      De har specialiseret sig i at omdanne mask til fødevarer, som vi alle kan få spise og få gavn af. Du kan blandt andet købe protein- og fiberholdigt maskmel, mask-knækbrød, granola med mask og ikke mindst sprøde maskchips.

      Kontakt

      Vi er altid klar til dit besøg og til at tage imod eventuelle spørgsmål

      Nørrebro Bryghus
      Ryesgade 3
      2200 København N

      Cvr. nr. 26882451

      Telefon:
      3530 0530

      Henvendelser omkring selskaber sker via selskabs formular her

      Mail vedr. restaurant og bar: info@noerrebrobryghus.dk

      Kontrolrapport

      Find vores kontrolrapporter her

      Kontrolrapport bryggeriet i Hedehusene

      Find vores kontrolrapporter her

      Kontrolrapport for bryggeriet i Odense

      Find vores kontrolrapporter her

      Gå til Whistleblower system her

      Se cookiepolitik her
      her

      Åbningstider

      Man-ons:
      Lukket
      Torsdag:
      Lukket
      Fre-lør:
      Lukket
      Søn:
      Lukket

      Lukkedage i restauranten
      Søndag - Onsdag

      Find vej

      Bil

      Bus

      Tog

      Cykel, gå-ben og kørestole